Public Relations and the Christian Moral

Authors

  • István János Kovács Halay Universidad Peruana Unión

DOI:

https://doi.org/10.17162/au.v0i1.309

Keywords:

Public relationship, faith, forgiven, honesty, social responsibility

Abstract

The Public Relationship makes up an area of the communication sciences wherethe moral and Christian values are important in its development. All the social organizationsthat can be privates or public should keep the good relationship amongits members, which must be based in the truth, the honesty, and the respect for thehuman dignity. No one organization can reach its development based in negativeactions that can be very harmful for its members. The human relationship mustdevelopment together to the society following the commandment that our ChristLord taught us: “Love your neighbor as yourself.” Here is stressed the importanceof the faith, the forgiven, the honesty, the truth, the fellowship and other moral values.These are as a fundamental column

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

István János Kovács Halay, Universidad Peruana Unión

Licenciado en Ciencias de la Comunicación. Magíster en Administración Educativa y doctorando en Educación por la Universidad Peruana Unión. Actualmente se desempeña como docente de posgrado de la Universidad Peruana Unión. Es miembro directivo en calidad de Vocal Suplente de la Red Interamericana de Profesionales de Relaciones Públicas (Redirp). Ha sido ponente a nivel nacional e internacional en diversos congresos sobre temas de Relaciones Públicas, Educación, Publicidad y Marketing.

References

Castro, R. (1998). Ética profesional. Lima: Ediciones Universidad de San Martín de Porres.

Casiodoro de Reina (1960). La Biblia. EUA: Sociedades Bíblicas Unidas.

Frondizi, R. (1998). Ética profesional. Lima: Editorial Universidad de San Martín de Porres.

Hernández, E. (1996). Avances, tendencias y desarrollo de las Relaciones Públicas con visión del siglo XXI. Primer Foro Iberoamericano de Relaciones Públicas. Lima: Ediciones Universidad de San Martín de Porres.

Isaacs, D. (1991). La Educación de las virtudes cristianas. Pamplona: Ediciones EUNSA.

Monclús, J. (1990). Modelos sobre Relaciones Públicas. Barcelona: Ediciones Vicens – Vives.

Senac, R. (1996). Apuntes sobre relaciones públicas. XXI Congreso Interamericano de Relaciones Públicas. Instituto Chileno de Relaciones Públicas – ICREP. Santiago de Chile.

Published

2012-04-27

How to Cite

Kovács Halay, I. J. (2012). Public Relations and the Christian Moral. Apuntes Universitarios, 2(1), 55–76. https://doi.org/10.17162/au.v0i1.309

Similar Articles

You may also start an advanced similarity search for this article.