Estrategias de aprendizaje y hábitos de estudio en el nivel superior: Diferencias según el año de cursado - Learning strategies and study skills at the top level: Differences according to year of completed
DOI:
https://doi.org/10.17162/au.v0i1.267Keywords:
Estrategias de aprendizaje, hábitos de estudio, nivel superior, año de cursadoAbstract
Esta investigación se propuso identificar si las estrategias de aprendizaje y hábitos de estudio de los alumnos de nivel superior varían según el año de cursado; y detectar aquellas estrategias que son utilizadas en forma deficiente por los alumnos, principalmente los de primer año. Se aplicó el Learning and Study Strategies Inventory (LASSI) a 115 alumnos de nivel superior (ME edad= 21,76; DE= 3,868). Se encontraron diferencias estadísticamente significativas en las siguientes dimensiones del LASSI: motivación, administración del tiempo, concentración, procesamiento de la información, estrategias de prueba, actitud y selección de ideas principales. Los alumnos de primer año obtuvieron las medias más bajas en todas las dimensiones, siendo las menos utilizadas: administración del tiempo, concentración, ansiedad y autoevaluación o control.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2014-06-03
How to Cite
Malander, N. (2014). Estrategias de aprendizaje y hábitos de estudio en el nivel superior: Diferencias según el año de cursado - Learning strategies and study skills at the top level: Differences according to year of completed. Apuntes Universitarios, 4(1), 9–22. https://doi.org/10.17162/au.v0i1.267
Issue
Section
Artículos Originales
License
- The authors retain their copyright but assign to the journal the right of the first publication, with the work registered under the Creative Commons attribution license, which allows third parties to use the published information as long as they mention the authorship of the work and that it was first published in this journal.
- Authors may make other independent or additional contractual arrangements for non-exclusive distribution of the version of the article published in this journal (eg, include it in an institutional repository or publish it in a book) as long as it clearly indicates that the work was first published in this journal.
- Authors are encouraged and advised to publish their work on the Internet (for example, on institutional or personal pages) before and during the review and publication process, as it can lead to productive exchanges and a greater and faster dissemination of the published work (see The Effect of Open Access).