Metaconsumption and the Bible

Authors

DOI:

https://doi.org/10.17162/au.v8i1.180

Keywords:

Metaconsumption, consumerism, Bible and consumerism, Old Testament analysis

Abstract

The objective of this article is to find the definitions of the concepts related to metaconsumption, consumerism and hyperconsumption in the Old Testament texts, and New Testament proposals and solutions. The conclusion offers constructive encouragement regarding possible updates that generate perception and understanding of the myth regarding metaconsumption and the Bible

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Author Biography

Víctor M. Armenteros, Centro Universitario de Sagunto

Doctor en Filología Semítica por la Universidad de Granada y doctor en Teología (Antiguo Testamento) por la Universidad Adventista del Plata (Argentina). Durante más de una década ha sido profesor de Sagrada Escritura y Lenguas Bíblicas en el Seminario Adventista de España. Ha ejercido la docencia con la gestión, al ejercer como director de los estudios de posgrado de la Universidad Adventista del Plata y de la sede austral (Argentina, Paraguay y Uruguay) del Seminario Adventista Latinoamericano. Es miembro de la Asociación Española de Estudios Hebreos y Judíos. Ha colaborado como traductor en la Biblia Traducción Interconfesional y forma parte del equipo editorial de la revista DavarLogos. Es, a su vez, autor de diversos artículos sobre escritos bíblicos y literatura rabínica.

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Published

2018-03-20

How to Cite

Armenteros, V. M. (2018). Metaconsumption and the Bible. Apuntes Universitarios, 8(1), 68–109. https://doi.org/10.17162/au.v8i1.180