Maturity level in Management Services Processes’ based on BPM

Authors

  • Joseph Cruz Universidad Peruana Unión
  • Daniel Lévano Universidad Peruana Unión

DOI:

https://doi.org/10.17162/au.v1i1.314

Keywords:

buenas prácticas, calidad, eficacia, gestión, implantación, BPM, información, ITIL, planeación, proceso, tecnología de información

Abstract

Companies at global level, use to suffer a higher dependency on information te- chnology, not just for operational maintenance of level of organization levels, but also for increasing the business worth through use of data and specially through analysis and optimizing its processes. The methodology Business Process Mana- gement (BPM) when combining with the good practices proposed by Information Technology Infrastructure Library (ITIL), it gets the opportunity to increase the value of any company through processes improvement and adjustment from a better and agile view, stronger with the ability to adapt to adjustments, allowing the organizations to aim their processes to the customer.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Joseph Cruz, Universidad Peruana Unión

Bachiller en Ingeniería de Sistemas por la Universidad Peruana Unión. Ponente e investigador visitante.

Daniel Lévano, Universidad Peruana Unión

Ingeniero de Sistemas por la Universidad Peruana Unión. Magíster en Ingeniería de Sistemas por la Universidad Peruana Unión. Docente Universitario de la Facultad de Ingeniería y Arquitectura y actual coordinador de Ingeniería de la Universidad Peruana Unión, sede Tarapoto.

References

Carrasco, L. (2006). May. Implantación de herramientas de BPM. Un enfoque novedoso, realista e independiente. [Resumen en línea]. Fornmato ppt. Disponibilidad libre en: .

Garimella, K., Lees. M., Williams, B. (s/f). Introducción a BPM para Dummies [Libro en línea]. [Consultado el 20 de julio de 2011]. Documento en pdf. Disponibilidad libre en: .

Ocampo, C. (2009), May. Implementación de modelo de procesos de gestión de servicios con ITlL (Information Technology Infrastructure Library). [Resumen en línea]. Formato pdf. Disponibilidad libre en:

TCP Sistemas e Ingeniería. (2011). Gestión de procesos de negocio. 1.0. Brazil. TCPsi. [Consultado el 15 de agosto del 2011] Disponible libre en:< www.tcpsi.com/ >.

Vásquez, G., González, L., León, R. (2010). Proceso de implementación de una plataforma BPM (Business Process Management) [artículo en línea]. [Consultado el 25 de julio de 2011]. Documento en pdf. Disponibilidad libre en:

Published

2011-11-01

How to Cite

Cruz, J., & Lévano, D. (2011). Maturity level in Management Services Processes’ based on BPM. Apuntes Universitarios, 1(1), 143–154. https://doi.org/10.17162/au.v1i1.314