Peruvian Educational Profile 2010

Authors

  • Alexander De La Cruz Universidad Peruana Unión
  • Hernán Mendoza Universidad Peruana Unión

DOI:

https://doi.org/10.17162/au.v1i1.313

Keywords:

posicionamiento, demanda estudiantil, investigación de mercados, carreras universitarias

Abstract

This research seeks to identify preferences expressed by students studying at a particular university, by the same way is to measure the students’ interest in ex- ploring new professional and technical careers, feasible to be offered by the Uni- versidad Peruana Unión. In relation to the objectives, a questionnaire was applied directly to all the students who are graduating from fourth and fifth grade, making a whole of 555 young people. The results could be found that 61.4% of young people prefer private universities. From the whole sample of 555, the 27.5% are Adventist students and they would like to study at the Universidad Peruana Union. The results of these tests were analyzed through statistical analysis package in Visual Basic educational research, through analysis of absolute frequencies and percentages, mean and mode. Young people from schools Adventists Department of San Martin have a preference for private universities.

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Author Biographies

Alexander De La Cruz, Universidad Peruana Unión

Licenciado en Administración por la Universidad Peruana Unión. Magíster en Administración por la Universidad Nacional del Altiplano. Docente Universitario de la Facultad de Ciencias Empresariales. Actualmente se desempeña como Gerente de la Universidad Peruana Unión sede Tarapoto.

Hernán Mendoza, Universidad Peruana Unión

Alumno de la carrera de Marketing y Negocios Internacionales de la Universidad Peruana Unión. Fundador y líder del grupo de Investigación de Mercado “Target” de la Universidad Peruana Unión.

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Published

2011-11-01

How to Cite

De La Cruz, A., & Mendoza, H. (2011). Peruvian Educational Profile 2010. Apuntes Universitarios, 1(1), 107–118. https://doi.org/10.17162/au.v1i1.313