Procrastination and demographic characteristics associated with college students

Authors

  • Renzo Carranza Esteban Universidad Peruana Unión, Perú
  • Arlith Ramírez Torres Universidad Peruana Unión, Perú

DOI:

https://doi.org/10.17162/au.v3i2.284

Keywords:

Procrastination, postponement, university student, demographics.

Abstract

The voluntary or involuntary postponement responsibilities that must be delivered at a set time is also known as procrastination. This phenomenon is not new in the act of man, being that recorded many years ago. It is interesting to see that one of the weaknesses that the practical man more momentum and both the least understood. The aim of the study was to determine the level of procrastination in college students based Peruvian Union University Tarapoto. Sample: 302 subjects, both sexes between 16 and 25 years. We used a non-experimental descriptive. Instruments: Procrastination Questionnaire created by Ramirez Tello and Vasquez (2013). The psychometric properties of the instrument indicate that it is valid and reliable. The results show that 33.7% of students from the Universidad Peruana Union belongs to the female gender, on the other hand can be seen that 44% of college students are between the ages of 16 and 20 years old respectively, and those with higher levels of procrastination. Also students of the Faculty of Engineering and Architecture are those with a high level of procrastination (15.9%).

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Renzo Carranza Esteban, Universidad Peruana Unión, Perú

Psicólogo por la Universidad Peruana Unión. Maestrando en Educación con mención en Investigación y Docencia Universitaria. Docente Auxiliar de la Facultad de Ciencias de la Salud por la Universidad Peruana Unión. Ponente internacional y escritor de diferentes artículos científicos y de divulgación. Actualmente se desempeña como director de Investigación de la Escuela Académico-Profesional de Psicología, en la sede Tarapoto de la Universidad Peruana Unión.

Arlith Ramírez Torres, Universidad Peruana Unión, Perú

Alumna del VIII ciclo de Psicología de la Facultad de Ciencias de la Salud de la Universidad Peruana Unión. Participante frecuente de eventos y coloquios de investigación en Psicología.

References

Klassen, R., Krawch, L., Lynch, L., y Rajan, S. (2007). Procrastinación académica de los estudiantes: baja autoeficacia para autorregularse predice los niveles más altos de la dilación: Psicología de la Educación Contemporánea, 5 (08), 165-169.

McCown, W., Ferrari, J., y Johnson, J. (1991). Dilación Rasgo en los hijos adultos autodenominados

de bebedores excesivos: un estudio exploratorio. En: Revista de Personalidad y

Conducta Social, 4(6), pp. 147-151. DOI: 0301.

Rothblum, E. (1990). El miedo al fracaso. La psicodinámica, necesidad logro, miedo al éxito, y

la dilación models. Handbook de la ansiedad social y la evaluación. PlenumPress:

Nueva York

Sirois F. (2007). Yo voy a cuidar de mi salud, más tarde'': Una reproducción y extensión del modelo

de la dilación de salud de la comunidad de adultos. Personalidad y Diferencias

Individuales, 4(3), 15-26.

Steel, P. (2007) La naturaleza de la dilación. Una revisión meta-analítica y teórica de la insuficiencia

de autorregulación por excelencia. Psychological Bulletin, 3(3), 65-85.

Skinner, B. (1977). Ciencia y Conducta Humana. Barcelona: Fontanella.

Wolters, C. (2003). Entendimiento de la Procrastinación del Self –regulación de perspectiva.

Revista de educación Psicológica, 95(1), 179-187.

Published

2013-11-17

How to Cite

Carranza Esteban, R., & Ramírez Torres, A. (2013). Procrastination and demographic characteristics associated with college students. Apuntes Universitarios, 3(2), 95–108. https://doi.org/10.17162/au.v3i2.284