The Christian Teacher in a Secular Society— The Challenge of Becoming, Being, and Living

Authors

  • John Wesley Taylor V. Southern Adventist University, EUA

DOI:

https://doi.org/10.17162/au.v0i1.257

Keywords:

Docente cristiano, educación cristiana, educación superior, sociedad secular

Abstract

¿Qué significa ser un maestro cristiano? Esta es quizás la pregunta más importante hecha por un educador cristiano que trabaja dentro de una sociedad secular. De esta pregunta, sin embargo, se conduce al menos a otras dos preguntas: ¿Cómo se convierte uno en un auténtico educador cristiano? Y, ¿cómo un maestro cristiano debe actuar en un entorno posmoderno secular? Este artículo propone que la clave para convertirse en un educador cristiano se encuentra en la creación de un paradigma bíblico de la vida y el aprendizaje. Este paradigma establece la base bíblica para una perspectiva espiritual omnipresente, el origen divino de la verdad, los valores centrados en Dios, la enseñanza como un llamado divino y vivir una vida llena del Espíritu. El consecuente reto de ser un maestro cristiano incluye la forma en que nos acercamos a nuestras disciplinas, en las que vemos a nuestros estudiantes, y en las que se modela la vida cristiana. Por último, la cuestión de actuar como un educador cristiano implica alcanzar intencionalmente a la persona posmoderna secular con un propósito de salvación. Esto implica la creación de una comunidad, reconociendo el contexto, validando las emociónes, respetando la diversidad, participando en el diálogo y la construcción de puentes de fe. 

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

John Wesley Taylor V., Southern Adventist University, EUA

John Wesley Taylor V serves as an Associate Director of Education for the Seventh-day Adventist educational system worldwide. Previously, he served as professor and educational administrator at Montemorelos University (Mexico), AIIAS (Philippines), and Andrews University and Southern Adventist University (USA). He holds undergraduate degrees in religion and in health science, master’s degrees in educational administration and in instructional technology, and doctorates in curriculum and instruction, and in educational psychology and research. He has presented at international conferences, written for various professional publications, and served on evaluation teams and at a national research center. Areas of professional interest include the philosophy of Christian education, data-driven decision-making, spiritual leadership, and strategies for high-level thinking and for nurturing faith. He is married to Miriam Wells, and together they have two children. Dr. Taylor describes himself as “a friend of young people and a partner with teachers”.  

Published

2015-04-28

How to Cite

Taylor V., J. W. (2015). The Christian Teacher in a Secular Society— The Challenge of Becoming, Being, and Living. Apuntes Universitarios, 5(1), 149–161. https://doi.org/10.17162/au.v0i1.257