A brief history of education in Peru

Authors

  • Abel Apaza Romero Unión Peruana del Sur

DOI:

https://doi.org/10.17162/au.v6i2.215

Keywords:

History of education, action and knowledge, christian education

Abstract

This paper is a theoretical review and seeks to identify the key factors in the success achieved in the quality of education in developed countries, and also discloses the history of Adventist education in Peru and its fundamental aspects. This study was conducted based on works by historians, analysts educational articles and texts of the Spirit of Prophecy. It is concluded that the key factors for achieving economic and social success of a nation lies in the connection between action and knowledge, between research and the training of professionals serving the needs of the state, an education based on service neighbor

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Abel Apaza Romero, Unión Peruana del Sur

Docente de la especialidad de Inglés–Lengua en la Universidad Nacional de Educación. Magister en educación con mención en Enseñanza del Idioma Inglés como Idioma Extranjero por la Universidad de Piura. Docente con experiencia en diversos niveles educativos.  Desde el año 1999 hasta el año 2015 trabajó en la Universidad Peruana Unión como docente, director de la escuela de educación, también como secretario académico y decano encargado de la Facultad de Ciencias Humanas y Educación. En la actualidad se desempeña como Director de Educación y Libertad Religiosa en la Unión Peruana del Sur.

References

Ansión J. (1995). El Perú frente al siglo XXI. P.U.C.P.

Ansión J., Lazarte A., Matos S., Rodríguez J. y Vega J. (1998) Educación: La Mejor Herencia. P. U . C . P.

Cadwallader E. (2010). Principios de la educación adventista en el Pensamiento de Elena de White. Filosofía, Objetivos, Métodos y Misión. Lima: Fondo editorial Universidad Peruana Unión.

Castillo R. (2010) La mano de Dios en la educación adventista del Perú. Breve historia de la creación de la UPeU. Lima: Fondo editorial Universidad Peruana Unión.

Fulop M. (1931). El Poder y los secretos de los Jesuitas. Biblioteca nueva, Madrid.

Kauffmann F. (1963). Los Incas y el Tahuantinsuyo. Peruanistica.

Maquera J. (2014). Operación Andes libres construyendo la “Utopía”... Lima: Fondo editorial Universidad Peruana Unión

Moehlman y Roucek (1957). Comparative Education. The Dryden Press, New Cork.

Phillip H. (1986). “Crisis en la educación superior”, Fundación Para la Educación Superior, Bogotá, Colombia.

Pinilla A. (1966). Educación para el desarrollo nacional. Universidad de Lima.

Radio Programas del Perú (2016). Los docentes en la educación pública. Recuperado de http://rpp.pe/politica/elecciones/asi-esta-el-peru-2016-los-docentes-en-la-educacion-publica-noticia-939152

Reyes A. (1997). Técnicas y modelos de calidad en el salón de clases. Trillas.

Sánchez L. (1963). El Perú: Retrato de un país adolescente, U.N.M.S.M. Lima Perú.

Trahtemberg (2000). Evolución de la educación peruana en el siglo XX. http://www.trahtemberg.com/articulos/1169-evolucion-de-la-educacion-peruana-en-el-siglo-

UNESCO (1997). “Descuido a maestros, ONU”. Diario El Norte.

Valcarcel L. (1943). Historia de la cultura antigua del Perú. Tomo I vol. II. Lima.

Villaran, M. (1962). Páginas escondidas. P.L. Villanueva. 1962

White E. (1963) La educación cristiana. Casa Editora Sudamericana.

Published

2016-09-13

How to Cite

Apaza Romero, A. (2016). A brief history of education in Peru. Apuntes Universitarios, 6(2), 111–124. https://doi.org/10.17162/au.v6i2.215