Co-curricular Activities in Ellen White and the proposal of Education in a Postmodern World

Authors

DOI:

https://doi.org/10.17162/au.v8i1.182

Keywords:

educational proposals, post-modern world, Co-curricular activities

Abstract

In the socioeconomic context of her time, Ellen White called agriculture the ABC of the curriculum to emphasize its importance in the education of a church, in addition to activities such as cooking, baking, canning, and colportering, among others. All of these are co-curricular activities whichcontributto the harmonious development of the human faculties whichare not necessarily taken into account in modern thought. Based inan exploratory researchstudywe intend to compare the proposals of the co-curricular activities in Ellen White with that of contemporary authors. The results indicate that the co-curricular activities in Ellen White transcend contemporary proposals because they prepare the students physically, socially, spiritually and intellectually, while the contemporary proposal considers that the co-curricular activities are afundamental support for the students and serve to expand their levels of knowledge, research and curriculum.

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Author Biography

Angel Becerra Santa Cruz, Universidad Peruana Unión

Licenciado en Educación, con mención en Historia y Geografía, por la Universidad Nacional“Pedro Ruiz Gallo”- Lambayeque, Perú. Magister en Administración Educativa por la Universidad Peruana Unión. Estudiando el doctorado en Gestión Educativa, en la Universidad Peruana Unión. Docente asociado de la Facultad de Ciencias Humanas y Educación de la Universidad Peruana Unión. Ex coordinador de la Facultad de Ciencias Humanas y Educación, de Beca Docente y el Programa Nacional de Formación y Capacitación Permanente (PRONAFCAP), de la Universidad Peruana Unión filial Juliaca. Actualmente se desempeña como docente de las facultades de Educación, Ingeniería y Arquitectura así como de CienciasEmpresariales.

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Published

2018-03-20

How to Cite

Becerra Santa Cruz, A. (2018). Co-curricular Activities in Ellen White and the proposal of Education in a Postmodern World. Apuntes Universitarios, 8(1), 131–151. https://doi.org/10.17162/au.v8i1.182