Co-curricular Activities in Ellen White and the proposal of Education in a Postmodern World
DOI:
https://doi.org/10.17162/au.v8i1.182Keywords:
educational proposals, post-modern world, Co-curricular activitiesAbstract
In the socioeconomic context of her time, Ellen White called agriculture the ABC of the curriculum to emphasize its importance in the education of a church, in addition to activities such as cooking, baking, canning, and colportering, among others. All of these are co-curricular activities whichcontributto the harmonious development of the human faculties whichare not necessarily taken into account in modern thought. Based inan exploratory researchstudywe intend to compare the proposals of the co-curricular activities in Ellen White with that of contemporary authors. The results indicate that the co-curricular activities in Ellen White transcend contemporary proposals because they prepare the students physically, socially, spiritually and intellectually, while the contemporary proposal considers that the co-curricular activities are afundamental support for the students and serve to expand their levels of knowledge, research and curriculum.Downloads
References
Académica, S. (1993). Proyecto de Reforma Académica en el Nivel medio Superior.San Nicolás de la Garza: Unversidad Autónoma de Nuena León.
Cadwallader, E. M. (2011). Principios de la Educación Adventista en el pensamiento de Elena de White. Lima: Universidad Peruana Unión.
Calero, A. D. (2016). Actividades Extracurriculares durante la Adolescencia: características que facilitan las experiencias óptimas. Individuoy sociedad, 103-110.
Castro Rubio, L. (2003). El Papel que Juega la Formación Cocurricular en el Incremento de la Calidad Académica de los Estudiantes de la Licenciatura en Ciencias de la Educación de la UJAT.México: Tesis.
Cuzco, U. A. (2016). Directivade las Actividades Cocurriculares de la Universidad Andina del Cuzco.Cuzco.
Educación, M. D. (26 de Febrero de 2015).Resolución de Secretaria General. Lima, Lima, Perú.
Flores Torres, O. (2004). Universidad de Monterrey. Historia y Desafíos, 1968-2004. Mexico: Editorial Trillas S.A.
Forero Mendoza, I. X. (2009). Actividades Extracurriculares un Camino Eficaz para Fortalecer en Conocimiento en la Práctica Universitaria. Laberinto, Vol 9, Nº 1,7-9.
Gallardo, G. (2007). Actividades Extracucurriculares en la Formación Universitaria.Santiago: Observatorio de Juventud Universitaria.
Greenleaf, F. (2010). Historia de la Educación Adventista : Una Visión General. Argentina: Asociación Casa Editora Sudamericana.
Knight, G. (2015). Los Objetivos de la educación Adventista. Revista de Educación Adventista, 1-4.
Laqueticona Tintaya, Y. G. (2016). Reglamento de Actividades Cocurriculares de la Universidad Nacional de Moquegua. Moquegua: Universidad Nacional de Moquegua.
Laínez, B., & y Otros. (2010). Importancia de las Actividades Extraescolares en la educación Secundaria Obligatoria.
Leighbody, G. (1969). Métodos de enseñanza en el taller.México: Editorial Reverte.
Oros Lenguo, M. (2007). Factores que Interfieren en la Participación de los alumnos de Preparatoria en Actividades cocurriculares. Querétaro.
Palacios López, A. I. (2012). Las Actividades Extracurriculares y el Mejoramiento Cualitativo de la Educación. ElMilagro: Universidad Estatal de Milagro
Pozón López, J. R. (2014). Los estudiantes Universitarios ante las Actividades Extracurriculares.Andaluza de Ciencias Sociales, 137-150,Nº DOI: http://dx.doi.org/10.12795/anduli.2014.i13.08.
Rasi, H. (2002). Declaración sobre la Filosofía Adventista de la Educación.Revista de Educación Adventista, 15-18.
Reimers, F., & Chung, C. (2016). Enseñanza y aprendizaje en el siglo XXI : Metas, políticas educativas y currículo en seis países.México: Fondo de Cultura Económica.Salinas, E., & De Nava, M. (1996). Una Aternativa Didáctica : Las Actividades Cocurriculares en la Materia de Español en Educación Media Superior.Monterrey: Tesis.
Sur, U. C. (2015).Reglamento de estudios Pregrado.Lima.
Torres, O. F. (2004). Universidad de Monterrey. Historia y Desafíos, 1968-2004. México:Editorial Trillas S.A:
Unidas, S. B. (2007). Santa Biblia.Corea: Reina Valera
Unión, U. P. (2016). Reglamento del estudiante Unionista.Lima.
White, E. G. (2015). Conducción del Niño. Bueños Aires: Asociación Casa Editorial Sudamericana.
White, E. G. (2014). Mente, Caracter y Personalidad. Tomo I.Buenos Aires: Asociación Casa Editorial Sudamericana.
White, E. G. (2008). La Educación Cristiana.Buenos Aires: Asociación Casa Editorial Sudamericana.
White, E. G. (2008).La Educación.Buenos Aires: Asociación Casa Editora Sudamericana.
White, E. G. (2004). Joyas de los Testimonios. Tomo 2.Buenos Aires: Casa Editorial Sudamericana.
White, E. G. (2004). Joyas de los Testimonios. Tomo 3. Buenos Aires: Casa Editorial Sudamericana.
White, E. G. (1971). Consejos para Maestros Padres y Alumnos acerca de la Educación Cristiana.Estados Unidos de Norteamérica: Publicaciones Internacionales
White, E. G. (1975).Consejos sobre el régimen Alimenticio.Estados Unidos de Norteamérica. Editorial Elena G. de White.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
- The authors retain their copyright but assign to the journal the right of the first publication, with the work registered under the Creative Commons attribution license, which allows third parties to use the published information as long as they mention the authorship of the work and that it was first published in this journal.
- Authors may make other independent or additional contractual arrangements for non-exclusive distribution of the version of the article published in this journal (eg, include it in an institutional repository or publish it in a book) as long as it clearly indicates that the work was first published in this journal.
- Authors are encouraged and advised to publish their work on the Internet (for example, on institutional or personal pages) before and during the review and publication process, as it can lead to productive exchanges and a greater and faster dissemination of the published work (see The Effect of Open Access).